Son Konular
Anasayfa / Edebiyat / Emre Karadağ Leylâ’ya Mektuplar’da Üstkurmaca Motifler
Emre Karadağ Leylâ'ya Mektuplar
Emre Karadağ Leylâ'ya Mektuplar'da Üstkurmaca Motifler

Emre Karadağ Leylâ’ya Mektuplar’da Üstkurmaca Motifler

Emre Karadağ Leylâ’ya Mektuplar kitabında üstkurmaca motifler ve örneklere nelerdir, bir göz atacağız.

Kitaptan alıntıları inceleyelim.

Emre Karadağ Leylâ’ya Mektuplar’da Üstkurmaca Motifler

Ben de burada kendini tanrı zanneden bir yazarla uğraşıyorum. (sa. 16)

Yazara bakın, benimle konuşuyor. Sorun şu: Beni sen yaratmış olabilirsin ama ben senin yazdığın gibi olmak zorunda değilim. (sa. 21)

Bak yazar, bir roman kahramanı olarak istediğim şeyleri yaşayabilme özgürlüğümün olmasını istiyorsam da işlerin böyle yürümediğini biliyorum. (sa. 23)

Yazar edebiyat yapar, kahramanlardan birini bu iş için kullanır. Tıpkı senin şu an beni kullandığın gibi. İç konuşma yazar, düzenli ve akıcıdır. Saçmalık. (sa. 23-24)

Ben bu kitabın tercih edilen erkeğiyim, başkarakterim. (sa. 24)

Ulan senin gibi yazarın ben ta!… Niye koydun beni bu kitaba? (sa. 25)

Mecburen anlatacağız; böyle istedi yazar efendi. (sa. 26)

Yazar ne isterse onu yaşıyoruz. (sa. 39)

Hey, yazar! Bana edebi cümleler kurdurmaya çalışma, komik oluyorsun. (sa. 56)

Alçak yazar! Oysa o nasıl isterse öyle olabilirdi. (sa. 57)

Banyonun içinde ne demek yazar? Banyonun dışında olacak değil ya! “Banyoda” demen gerekmez miydi? (sa. 64)

Yazarın işi bu; benimle eğlenmek. (sa. 66)

Yazar delirmiş olmalıydı. Hangi tarihte, nerede yaşadığım belli değildi. (sa. 101)

Tek tesellim ve güvencim, yazarın beni çok erkenden öldürmeyeceğine, çünkü kitap biterdi o zaman değil mi, olan inancımdı. (sa. 101)

Böyle bir gecenin sonunda, sarhoş kafayla ve bunalımlı ruh durumuyla bu cümleyi kurabilmiş olmam yazınsal teknik bir hata; mantığa da uymuyor aslında ama yazarın sorunu bu. (sa. 107)

Ben böyle bir adam değilim, istemiyorum ama yazar böyle yazıyor. (sa. 108)

Yazarla tartışan, uyuşmazlık yaşan karakterler kitaplardaki yapısal aksaklıklara da eleştiri getiriyorlar.

Diğer yandan, tanrı/anlatıcı vurgusunun yapıldığı kitabın yapısı üstkurmaca bağlamda nasıl işlenmiştir, alıntılarda görebiliyoruz.

Bu kitaba ve üstkurmacaya dair ayrıntılı bir inceleme için Leylâ’ya Mektuplar’da Üstkurku Kalıplar yazımızı okuyabilirsiniz.

Leylâ’ya Mektuplar, teknik ve yapısal açıdan incelenmesi gereken, ilginç bir eser.

Yazar Tuba KARADAĞ

Fiskosta.com'un sizlerle olabilmesi için yorum ve desteklerinizi bekliyoruz. Lütfen yazılarımızı sosyal ağlarınızda paylaşın. Sevgiler. :)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir